Fake posters doen je hart sneller slaan

“Product Placement”, de nieuwste kunsttentoonstelling in Gallery 1988 in Los Angeles, is het toppunt, van SF-popcultuur.

De beste popcultuurkunst is niet vanzelfsprekend. Het is subtiel, knipoogt naar de werkelijkheid en vergt een zekere hoeveelheid achtergrondkennis om ze te begrijpen.

“Product Placement” oftewel “Productplaatsing” is een kunstshow die bestaat uit nepadvertenties voor producten in films en televisie, zoals de nachtkijk-bril van Jurassic Park of Holochess uit Star Wars.

Ook vertegenwoordigd zijn onder andere Dune, Big, Willy Wonka, The Last Starfighter, Evil Dead, Batman en nog veel meer, in stukken die niet onmiddellijk herkenbaar zijn als verwijzingen naar die films… tenzij je natuurlijk een filmkenner bent! Je moét de films echt wel kennen om deze posters te appreciëren, en dat maakt ze zo geweldig.

Je kan de volledige set (tijdelijk) hier bekijken. Let op… Kijken verleidt al snel tot aankopen. Mooi in iedere fan z’n interieur, niet?

 

SF47 Je leest dit op SF47.be, de grootste online Science-Fiction familie van België. Word lid en krijg een jaar lang toegang tot alle Science Fiction-informatie voor maar 5 euro!